ICT Uitbesteden Als Bedrijf: Wat Je Kunt Verwachten

ICT is een essentieel onderdeel van ieder bedrijf. En iedere keer dat je bedrijf ICT problemen heeft, kan het daaronder lijden. Problemen die onopgelost blijven zullen met de tijd etteren, frustreren, en geld kosten. Door je ICT uit te besteden aan een ICT service provider verzeker jij jezelf van efficiënte en effectieve ondersteuning waardoor jij op schema blijft, en je bedrijfsresultaten verbeteren.

ICT Uitbesteden, wat houdt het in?

Simpel gezegd, komt het uitbesteden van ICT neer op het laten verzorgen van ICT vraagstukken door een externe partij, en omvat het alle ICT vraagstukken waar bedrijven mee te maken hebben, zoals: systeembeheerverzoeken, technische ondersteuning en probleemoplossing, installeren en configureren van computerhardware en -software, systemen, netwerken, printers, scanners, noem het maar op. 

5 Voordelen bij ICT Uitbesteden

Wat zijn de voordelen van het uitbesteden van je ICT aan een partij als RealNetwork? Hier zijn de top 5 voordelen voor jouw bedrijf. 

  1. Toegang tot professionele expertise: Je ICT uitbesteden biedt toegang tot deskundige ICT-professionals die klaarstaan met oplossingen wanneer dat nodig is met behulp van snelle en live ICT-ondersteuning.
  2. Kosteneffectieve oplossing: Een MSP helpt de kans op prijzige problemen met je netwerk te minimaliseren, beschikt over de allerbeste software en tools om van te profiteren wanneer jij die nodig hebt (zeg maar gedag tegen jaarlijkse abonnement fees), en zit bovenop iedere technologische ontwikkeling, waarmee jij geld en tijd bespaart.
  3. Meer focus op je bedrijf: Deze ligt voor handen, maar is één van de belangrijkste: met een MSP is het niet nodig om kostbare tijd te besteden aan het draaiende houden van je netwerk. Zo kan jij je tijd en aandacht focussen waar het nodig is in plaats van ICT brandjes te blussen.
  4. Strategischer dan een in-house team: Door ICT behoeften uit te besteden hoef je geen vermoeiende, langdurende periode van trial & error te doorlopen met het vinden en trainen van het juiste personeel. Bovendien betaal je enkel voor de diensten die je nodig hebt, wat het een voordelige oplossing maakt. Zo simpel is het.
  5. Verlaagde veiligheidsrisico’s: Vertrouwen op één of twee in-house medewerkers kan risicovol en onvoorspelbaar zijn door bijv. ziekte, vakantie en ontslag. Een MSP houdt 24/7 een scherp oog op mogelijke problemen om die preventief op te lossen (of erger te voorkomen), en kan beveiligingsstrategieën implementeren om de risico’s in verband met gegevens en gevoelige informatie te minimaliseren.

Wat doet de ICT ondersteuning voor je?

De dienstverlening van een MSP is behoorlijk extensief en is vaak de enige plek waar je hoeft aan te kloppen voor al je ICT behoeften — hier zijn 10 diensten die een MSP voor jou kan verzorgen.

1. Netwerkbeheer en serverbeheer

Een probleem zit in een klein en onverwachts hoekje — denk bijv. aan systeemstoringen en virussen (welke overigens niet altijd tijdens reguliere kantooruren plaatsvinden) — dus het is belangrijk om soft- en hardware te monitoren zodat ze up-to-date en beschermd blijven. Hiervoor heb je een betrouwbaar en veilig netwerk nodig. Lees hier meer over netwerkbeheer voor het MKB.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Netwerkbeheer op afstand
  • Proactieve bewaking van netwerk
  • Schadebeperking van een netwerkstoring op locatie

2. Apparaatbeheer en voorraadbeheer

Kundig apparaatbeheer is essentieel om een bedrijf gezond te houden. Een Managed Service Provider (MSP) kan gedetailleerde software- en hardware-informatie beheren om te helpen bij het bepalen van aankopen en hoe apparaten worden gebruikt, met het oog op dat je niet teveel inkoopt.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Aangepaste beveiligingsconfiguraties
  • Inkoop van hardware
  • Apparaatregistratie en realtime inzicht in apparaatstatus

3. Beveiliging en naleving

Wanneer dingen misgaan, kan het over een breed spectrum van je bedrijf gevolgen hebben. Daarom staat beveiliging altijd voorop bij ICT-beheer en is het essentieel voor het beperken van bedreigingen. 

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Organisatiebreed beveiligingsbeleid
  • Het uitrollen van configuraties die de best practices op het gebied cyberbeveiliging volgen
  • Het opzetten en beheren van multi-factor authenticatie (MFA) en firewalls

4. Applicaties en cloudbeheer

Organisaties hebben manieren nodig om hun cloudomgevingen en applicaties onder controle te houden, zodat ze vooruit kunnen zonder de beveiliging in gevaar te brengen. Lees hier meer over werkplekbeheer en clouddiensten.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Automatiseren van het uitrollen van software
  • SaaS applicaties beveiligen en instellen van file-sharing privileges
  • Beheer eenmalige aanmelding zodat jij en je team met één ID en wachtwoord toegang krijgen tot gerelateerde systemen

5. Veilige opslag

Verlies van data is vandaag de dag de crux van veel bedrijven. Helaas raakt data makkelijker verloren dan je denkt, ongeacht of je nu de cloud of onsite servers gebruikt. Sterke opslagtechnologieën maken daarom een groot verschil in hoe succesvol jij je bedrijf beheert en de beveiliging verbetert.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Aanbod van productexpertise en geïntegreerde hardware- en softwareservices
  • Een ondersteunende infrastructuur
  • Beoordeel de huidige opslagconfiguratie om te verzekeren dat deze is geoptimaliseerd voor maximale efficiëntie 

6. Back-up en noodherstel

Het kan uren duren om verloren gegevens te herstellen en dat kan onherstelbare schade aan je reputatie en bedrijf aanrichten. Lees hier meer over cybersecurity.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Noodherstelbeheer: herverbind met en herstel snel de toegang tot ICT-bronnen, gegevens en applicaties na een storing
  • Waarborging van back-ups (om gegevens te beschermen in geval van onbedoelde verwijdering, corruptie, enzovoort)
  • Effectieve strategieën voor een solide herstelplan

7. Virtualisatie

Virtualisatie — het creëren van een virtueel computersysteem (d.w.z. op software gebaseerd) dat hardwarefunctionaliteit simuleert, zoals netwerken, servers, enzovoort — kan uw bedrijf helpen de kosten te verlagen en de efficiëntie te verhogen. MKB's zijn dit jaar in trek voor hogere virtualisatie-uitgaven, wat handig is omdat het de productiviteit, wendbaarheid en schaalbaarheid van een bedrijf kan vergroten.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Verbeterde prestaties en beschikbaarheid van resources 
  • Automatisering voor lagere bedrijfskosten 
  • Makkelijker en betaalbaarder om business te managen

8. Realtime support

De meeste MSP's lossen duizenden supportvraagstukken op via telefoon, mail of livechat — en aangezien het je go-to is voor al je ICT vragen en behoeften is realtime support essentieel. Daarom staat een helpdesk ten alle tijden klaar: digitaal, of voor on-site hulp.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Een gecentraliseerde bron om problemen op te lossen
  • Beheer en monitoren van gebruikersverzoeken, incidenten en communicatie voor dagelijkse activiteiten 
  • Verwerken van serviceonderbrekingen en geplande servicewijzigingen

9. Datamonitoring en -inzichten

Krijg een compleet overzicht van het volume en soort support issues waarmee je team te maken heeft, zodat je trends in zwakke schakels kunt identificeren.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Toegang tot een dashboard met relevante rapportages
  • Realtime inzicht in de verzoeken van eindgebruikers
  • Identificeer trends binnen jouw eigen bedrijf

10. Telecommunicatie en telefoonsystemen

Het verbeteren van je systemen, het verenigen en integreren van communicatie (telefoonlijnen en computers, software, opslag en internet, enzovoort) zal helpen bij het leveren van hoogstaande service. Lees hier meer over VoIP Rotterdam.

ICT uitbesteden, 3 manieren waarop een MSP kan helpen:

  • Zorgt ervoor dat u voldoet aan de regelgeving
  • Expertise met testen, certificering, audits, etcetera. 
  • Hulp bij het selecteren van de meest geschikte serviceprovider

Uitbesteden van ICT-support aan RealNetwork 

Heb je bij één of meerdere van bovenstaande punten hulp nodig? De diensten van RealNetwork zijn de beste oplossingen voor al jouw ICT behoeften. Met unieke hulpmiddelen en jarenlange expertise, garanderen we je world-class support. Als jij de langetermijndoelen van jouw bedrijf wilt behalen, nodigen we je uit de optie van ICT uitbesteden met ons verder te verkennen. Laat je zorgen door ons kundige team uit handen nemen. Neem contact op met RealNetwork.

Blijf op de hoogte

Wilt u onze blog volgen? Vul dan uw email adres in.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.